دسته‌بندی
دسته‌بندی

کالای خون‌آلود

ایده‌ی “کالای خون‌آلود” یکی از مؤثرترین و نمادین‌ترین روش‌های اعتراض بصری به عادی‌سازی روابط اقتصادی با رژیم صهیونیستی هست
نشون دادن اینکه پشت کالاهای روزمره‌ای که مصرف می‌کنیم (مثل چیپس، نوشابه، شکلات، لباس برند، تکنولوژی و…)، رد پای جنایت، سرمایه‌گذاری صهیونیستی یا سکوت مرگباره.
این ایده می‌خواد وجدان مخاطب رو قلقلک بده و بگه:
«این کالا فقط یه محصول نیست؛ بوی خون کودک فلسطینی می‌ده!»
شکل‌های اجرا در فضای دانشگاهی میتونه به طرق زیر باشه :

1. غرفه‌ی کالای خون‌آلود
یک میز مثل نمایشگاه، با پارچه سفید که با رنگ قرمز (شبیه خون) خونی شده. روش چند نمونه کالا (نوشابه، چیپس، گوشی، پاستیل، برندهای مشکوک) چیده شده. کنار هر کالا:
برچسبی نوشته شده:
“حاوی سرمایه صهیونیستی” – “حمایت غیرمستقیم از نسل‌کشی” – “این محصول با خون تأمین مالی شده”
یا یک تصویر کودک فلسطینی شهید در کنار لوگوی آن برند.
می‌تونید حتی یک بیلبورد کوچک نصب کنید با این مضمون:
«آیا می‌دانستی فلان برند، سالانه X میلیون دلار به رژیم صهیونیستی کمک می‌کند؟»

2. پرفورمنس (اجرای زنده)
یک نفر با لباس سفید پشت غرفه، دست‌ها یا لباسش “خون‌آلود” شده، انگار این کالاها رو از بین جنازه‌ها درآورده.
یا کسی در حال خوردن اون کالاست و همزمان صدای بمباران/گریه کودک از بلند گو ها پخش بشه . .‌
۳.نصب برچسب “خونی” روی کالاها
در بوفه دانشگاه، با هماهنگی یا به شکل گرافیکی (مثلاً با تصویرسازی)، برچسب‌های خون‌آلود به نوشابه‌ها و محصولات خاص بچسبونید:
“محتویات: کافئین، شکر، مشارکت در جنایت”

۴.تصویرسازی‌های گرافیکی برای فضای مجازی
طراحی پست‌هایی با ظاهر تبلیغات شیک برندها، ولی با لکه‌ی خون و تصویر شهید فلسطینی
کپشن‌ها:
“تو فقط یه نوشابه می‌خری، اما اون‌ها یه گلوله بیشتر می‌خرن!”

موفق باشید 🙂

این ایده را می‌پسندید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *